-
عشق
پنجشنبه 14 مردادماه سال 1389 12:09
عشق عشق صفت ذاتی عاشق است " معشوق نسبت به عشق صفت عرضی دارد " "صفت ذاتی معشوق نیست " معشوق تجلی همه ی صورتهای ذهنی وعینی است " که عاشق در یک لفظ بنام معشوق خلاصه اش می کند " کمال همه خوبی ها وارزشهای است " که انسان خاکی در بتی بنام معشوق متجلیش می بیند " تااو را معرفی کند "...
-
آری اینچنین بود برادر
یکشنبه 10 مردادماه سال 1389 14:30
آری اینچنین بود برادر این است که برادر بعد این پنج هزار سال از ترس ان معبدها که تو میشناسی و من میشناسم از ترس ان بناهای عظیم که تو قربانیش شدی و من قربانیش و از ترس ان قدرتهای وحشتناک ، من اکنون …برادر! آمده ام کنار یک خانه گلی ، متروک ، خاموش ، یاران ان پیام آور از پیرامون این خانه کنار رفته اند و تنهاست ، همسرش تن...
-
تو را دوست دارم
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:54
تو را دوست دارم تو را دوست دارم، به تو نیازمندم، به تو عشق می ورزم، بی تو زندگی دشواراست، بی تو من هم نیستم ؛ هستم ، اما من نیستم ؛ یک موجودی خواهم بود توخالی ، پوک ، سرگردان ، بی امید ، سرد ، تلخ ، بیزار ، بدبین ، کینه دار ، عقده دار ، بیتاب ، بی روح ، بی دل ، بی روشنی ، بی شیرینی ، بی انتظار ، بیهوده ، منی بی تو...
-
نیایش
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:53
نیایش ای خداوند ! تو که به بنی آدم کرامت بخشیدی، تو که امانت خاص خویش را بردوش بنی آدم نهاده ای، تو که همه ی پیامبرانت را برای تعلیم کتاب و تحقق عدالت مبعوث کرده ای، تو که عزت را از آن خود می خوانی و ازآن پیامبران خود و از آن انسانهایی که ایمان دارند. ما انسانیم ،به تو و پیامبران تو ایمان داریم آزادی و آگاهی و عدالت و...
-
شهادت
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:51
شهادت عصری پیش آمده است که در آن همه چیز سقوط می کند، همه ی ثمرات انقلاب تباه میشود و یاس تنها ایمان استوار خلق می گردد. آری، در روزگار سیاهی که اشرافیت جاهلی جان دوباره میگیرد و "زور جامه ی زیبای تقوا و تقدس میپوشد" و آرزوی آزادی و برابری، که اسلام در دلهای قربانیان زور و زر بر انگیخته بود، فرو میمیرد و...
-
حقیقت
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:50
حقیقت دوستان گرامی : حقیقت در جهان هستی همواره در زیر خروارها واقعیت پنهان مانده است وما باید با مجاهدت وتلاش سعی در کنار زدن این واقعیت های داشته باشیم که روی حقیقت زندگی ما را پوشانده است تنها راه مبارزه بریدن از این وابستگی هاست قطع این ارتباط های بیرونی است که مارا سخت در لنجن زار این روزمرگی ها فرو می برد . چشمان...
-
خلق یک اثر
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:49
خلق یک اثر خداوند انسان را از لجن آفرید واو را خلیفه خود در زمین ساخت تا این امکان را به او عطا کندکه از آفرینش نخستین خود به سوی حقیقت که نور وحیات است حرکت کند وانسان شود یعنی لجن نباشد یعنی متعفن نباشد یعنی از تعفن اولیه به تکامل برسد رسالتی بر دوش او نهاد تا بتواند در پی حقیقت روان شود و جاری وسیال شود مختار شود...
-
مقام انسانی
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:48
مقام انسانی دوستان عزیزم : انسان دارای مقامی است که آن را مقام انسانی گویند " تمایز انسان با همه ی موجودات جهان در این مقام نهفته است " این مقام بالقوه است "برای به فعلیت رساندن باید مدارجی را طی نمود" اولین قدم احساس نیاز است "نیاز به چیزی که مجموعه ی نیاز های انسانی را مرتفع سازد "...
-
خوشبختی
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:47
خوشبختی انسانها دوست دارند هرروز را برای رسیدن به خوشبختی که همیشه در انتظارش هستند طی کنند .ولی هرگز به خوشبختی در زندگی نمی رسند ؟ زیرا خوشبختی را در چیزهای جستجو می کنند که در آرزوی آن می سوزند . وزمانی که به آرزوهای خویش می رسند تازه متوجه می شوند که به خوشبختی نرسیده اند . ودوباره روز از نو وروزی از نو و در این...
-
زن در یک نگاه
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:47
زن در یک نگاه سلام زن دیروز زن امروز زن فردا تجسم یک حکایت از بردگی" بردگی نسلی که هرگز خود را نشناخت خود را درک نکرد به خود اهمیت نداد ارزشهای حقیقی خود را نشناخت عروسکی شد بازیچه این وآن تملکی که در خانه برای گرمخانه و نقدی برای بروز احساسات شهوت آلود در مدرنترین مدارج فکری عصر حاضر وتاریخ گذشته" از او...
-
عشق وتنهایی
شنبه 2 مردادماه سال 1389 16:46
تنهایی وغربت حکایت انسانیت امروز است وعشق حکایت انسان امروز معجون شگفت انگیزی که یک سرش در تنهایی است ویک سرش در عشق "و تنهایی بردوصورت است یکی جبری ودیگری آزادوعشق بر هزاران صورت یا بهتر بگویم به تعدد نفوس بشر به نوع دلبستگی شان نسبت به موضوع یا موضوعات خاصی است که خود را در آن جستجو می کنند . انسانی که خود یعنی...
-
خاتمیت
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:57
خاتمیت : خداوند برای هدایت خلق پیامبرانی را به سوی مردم فرستاد پیامبران الهی برای هدایت خلق متناسب با شرایط زمانی به تبلیغ یا تشریح وحی اهتمام ورزیدند . این تسلسل تاریخی ازلحاظ عقلانی باید ادامه بیابد بدلیل اینکه هدف از این رسالت که هدایت خالق بسمت آگاهی وبصیرت بود محقق نشده است . اما بنا به نظر مسلمان انقطاع وحی محقق...
-
کاوه یا اسکندری
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:55
موجها خوابیده اند ، آرام و رام طبل توفان از نو افتاده است چشمه های شعله ور خشکیده اند آبها از آسیا افتاده است در مزار آباد شهر بی تپش وای جغدی هم نمی اید به گوش دردمندان بی خروش و بی فغان خشمنکان بی فغان و بی خروش آهها در سینه ها گم کرده راه مرغکان سرشان به زیر بالها در سکوت جاودان مدفون شده ست هر چه غوغا بود و قیل و...
-
اصناف دینداری
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:49
اصناف دینداری دینداری مراتب ومراحلی دارد در اولین مرحله دچارجزم است درمراتب میانی دچار حیرت است در مراتب پایانی دچاریقین است پیامبر دینی را عرضه کرد به نام اسلام ، این دین بتدریج بسط یافت ، ومخاطبان که دررسیدن ، واین دین را تحویل گرفتن ، واز زوایای مختلف در آن نگریستن ، وبه اسباب مختلف به آن دل بستن ، زمانی که یک متاع...
-
پیامبر دین مصلحت اندیش
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:46
پیامبردین مصلحت اندیش پیامبردین مصلحت اندیش پیامبر دین مصلحت اندیش صفت مبشر ومنذر را دارد ، حداقل انتظار دینداران پرداختن به این موضوع است که سود دنیا وآخرت در چیست؟ دراین نوع از دینداری پیامبر حتی درحد یک استادعمیق وراهنما هم برای آنها جلوه نمکند ، واز پیامبر انتظار پرداختن به سری حقایق را ندارند تنها انتظار از...
-
دینداری عملی
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:42
دینداری عملی دینداری عملی بیشتر درنزد دینداران مصلحت اندیش یافته می شود ، وتیپ دینداری بدنی است وبیشترین تجلی آن در عمل عبادی وآئینی ومناسکی در نزد عامیان است عباداتی که حجم عمل بیرونی آن زیاد است ، ودر نوعی افراطی آن توام با بیماری است ،ودر نوع دوم شکل خارجی کمتر می شود ، این طرح رفته رفته دچار قبض می گردد. عارفان...
-
دیندار عادتی
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:40
دینداری عادتی دینداری عامیانه رفته رفته عادتی می شود ، واز زمانی که چیزی مبّدل به عادت گردید بسیاری از خواص خودرا از دست میدهد " زندگی آدمیان برطبق عادت می گذرد" ماکارهای خلاف عادت را کمتر انجام می دهیم " خو" پذیر است نفس آدمی " اگرمابه امور روحی عادت نکنیم خودکشی خواهیم کرد " انسانهای...
-
تعصب
شنبه 2 مردادماه سال 1389 07:39
تعصب تعصب بمعنای دفاع جزم اندیشان از چیزی می باشد ، مساوی است با دفاع جاهلانه ، مساوی است دفاع ساده لوحانه ، که توام با سکینه روح نیست همراه با یقین نیست ، وفاصله زیادی است میان جزم ویقین ، جزم مانند میوهای است که بردرخت جاهلیت وتعصب عامیانه نشسته وبعضی آنرا به حساب یقین میگذارند.
-
دینداری هویتی
جمعه 1 مردادماه سال 1389 08:10
دینداری هویتی دینداری هویتی : به دینداری اطلاق میگردد که دیندار نمی داند دین چه نسبتی با او برقرار می سازد ودین جزئی از اجزای آنان شده است. دینداران در فجر طلوع یک دین آن را بعنوان یک حقیقت بر میگیرند" ونسبتی که باآن برقرار میکننداز سر آگاهی وشناخت است ،اما به دنبال آنها نسلهای بعدی که میایند عملاٌ انتخابی به طور...